marți, 7 iunie 2011

Cum au votat suburbiile la localele lor

Interesantă constatare de dimineaţă...

Vadul-lui-Vodă a votat pro PCRM cu 52,28% pentru Consiliul local şi 55,12% pentru primar. Am postat pe Facebook printscreenul de dimineaţă, cu votul lor, şi nu mă pot opri de mirare.

Am mers mai departe cu dorinţa să văd preferinţele suburbiilor. Date pentru Codru, Sîngera şi Stăuceni, încă nu ne sunt oferite. Aşa că, reflectăm puţin, în absenţa lor. Toate datele de mai jos sunt expuse, ţinînd cont de faptul că vor parveni schimbări, o dată cu apariţia informaţiei despre comunele lipsă. Am ajuns, deci, la votul oferit primarilor.

Vedem că AIE are 86,66%, adică 13 din 15 primari. Vorbesc acum, în exclusivitate despre preferinţele oamenilor. Să nu uităm că vom avea turul II în 10 suburbii. Din turul I, s-au ales primari în Cricova (PLDM), Cruzeşti (PDM), Ghidighici (PL), Tohatin (PLDM) şi Vadul-lui-Vodă (PCRM).

În topul preferinţelor mele au fost marcate Coloniţa şi Grătieşti care au dat ZERO voturi pentru candidaţii PCRM la funcţia de primar. Extraordinar, pur şi simplu.

Dacă ne mutăm la voturile oferite Consiliilor, aici, "картина", e cu totul alta. Mă refer la cît de diferit s-a votat.

AIE obţine 66,77%, în 11 suburbii din 15, a acumulat majoritatea. Doar în Vadul-lui-Vodă, precum spuneam mai sus, majoritatea absolută o are PCRM, atît la primar (ales din primul tur), cît şi la consilieri (52,28%). Iată, m-am mirat într-atît de mult, încît mi-am promis, că, în măsura posibilităţilor, voi monitoriza reformele realizate în Vadul-lui-Vodă. Şi apoi, oamenii se plîng că nu au drumuri, că nu au apă şi gaz.

Mai revin, cu update.

PS. Mulţumesc CEC şi Votează.md pentru date.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu